electroll
درباره ماشینهای الکتریکی

خودروهای جدید برقی

واردات خودروهای برقی با تعرفه صفر برای مقابله با آلودگی هوا به گزارش پایگاه خبری «کارزنیوز» محمدرضا تابش در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان یزد با رئیس جمهور اظهار کرد:

آقای روحانی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه یزد از لحاظ تاریخی و مذهبی به نقش ممتاز مرحوم شهید صدوقی و سایر شخصیتهای تاثیرگذار یزد در انقلاب در عرصهی داخلی و بدینالمللی و تعهد انقلابی مردم تقدیر کردند.

وی اضافه کرد: آقای روحانی همچنین با اشاره به مشکل آب در استان یزد گفتند که این مشکل مشکل عام کشور است و اغلب استانها با این مشکل روبرو هستند و راه حل اساسی آن بهرهوری بهینه از آب، بازگشت پساب فاضلابهای تصفیه شده به چرخه صنعت است تا آب استانهایی که با کم آبی مواجهاند به طرق مختلف تامین شود.

تابش با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای فعال شدن بخش خصوصی برای خطوط انتقال آب خاطر نشان کرد: دولت باید از این امر حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی بگذارد تا آب شرب و بهداشتی مردم توسط دولت تامین شود. آقای روحانی همچنین از بهرهوری پایین کشاورزی در مصرف آب ابراز نگرانی کرد و گفت که باید در این باره چاره اندیشی شود.

نمایندهی مردم اردکان در مجلس یاد آور شد: آقای روحانی گفتند که دولت برای مقابله با پدیده بیابانزایی اقدامات خوبی مد نظر دارد که میتواند در حل بخشی از مشکل ریزگردها نیز موثر باشد. آقای روحانی همچنین وضعیت محیط زیست کشور را نامطلوب توصیف کرد و گفت که دولت برنامه دارد تا اقدامات خوبی را در این جهت سامان دهد. از جمله در وهله اول واردات ماشین و موتور سیکلتهای برقی با تعرفهی صفر از خارج برای استفاده در کلان شهرها و شهرهای آلوده و در مرحله بعد ساخت این وسایل در داخل در دستور کار قرار دارد.

تابش ادامه داد: آقای روحانی در این دیدار جذب گردشگر را از ظرفیتهای خوب استان یزد عنوان کرد و گفت که تامین و نگهداری بافت تاریخی یزد مورد توجه دولت قرار دارد ضمن این که باید برای جذب توریست زیرساختهای لازم در شهرهای هدف گردشگری احداث شود. رئیس جمهور همچنین تاکید کردند که یزد پتانسیل این را دارد که در زمینهی گردشگری و علمی به یک قطب تبدیل شود.

نمایندهی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آقای روحانی، همچنین گفتند که استفاده از انرژی خورشیدی به لحاظ صرفه جویی در سوختهای فسیلی و همچنین ثمرات مثبت زیست محیطی مورد توجه و اهتمام دولت قرار دارد.

تابش تاکید کرد: آقای روحانی گفتند شما در مجلس و ما در دولت تلاش خواهیم کرد تا کل کشور از جمله استان یزد شاهد رونق، رشد و توسعه باشد. ما وظیفه داریم صحنهی کشور را از فشارهایی که بیجهت روی شانههای مردم قرار داده شده برهانیم چرا که فشارها مانع پیشبرد کار در عرصههای مختلف از جمله عرصهی اقتصادی میشود. روحانی گفت که بخشی از فشارها به واسطه تحریم ناروا و ناعادلانه خارجی است و دولت سعی دارد با فعالیت خود در عرصهی بینالمللی این فشارها را کاهش دهد و این بار را از دوش ملت ایران بردارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: رئیس جمهور همچنین گفت که مردم میتوانند شعار دهند اما دولت و مجلس باید با برنامه ریزی و تدبیر مشکلات مسائل مردم را حل کنند و از شعار دادن بپرهیزند. ایشان همچنین به حمایت رهبری ازدولت در صحنهی سیاسی اشاره کردند و گفتند که دولت نیازمند تداوم حمایت رهبری و همچنین مساعدت با همراهی مجلس و مردم است. رئیس جمهور بر لزوم حل معضل بروکراسی پیچیدهی اداری نیز تاکید کرد و گفت که باید این مشکل را به نحو موثری حل کنیمتا زمینه برای فعالیت بیشتر مردم با سرعت عمل بیشتر فراهم شود.

تابش با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر میدان دادن به فعالیتهای مردم در کشور گفت: رئیس جمهور در این دیدار اشاره کردند که توقعات از دولت زیاد است و منابع بر خلاف سالهای گذشته محدود است؛ از جمله در سالهایی که دولت منابع گستردهی ارزی و مالی در اختیار داشته تنها ۲۱ درصد از اعتبار مصوبات سفرهای استانی تامین شد و برای گزارشهای ارائه شده تنها ۲۵ درصد از تسهیلات مصوبات سفرهای استانی به یزد پرداخت شده لذا باید با توجه به شرایط و خواست کشور کمک کنیم محدودیتها و تنگناها رفع شود و فشار بر مردم کاهش یابد.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با اشاره به طرح دغدغههای نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور نیز گفت: این دیدار در محیطی صمیمانه برگزار شد و در ابتدا آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور از همراهی و حمایت نمایندگان از برنامههای دولت تشکر کردند و نمایندگان نیز دیدگاههای خود دربارهی مسائل استانی و کشوری تشریح کردند و یاد مرحوم حجتالاسلام یحییزاده نماینده فقید میبد را گرامی داشتند.

وی لزوم تامین آب مورد نیاز یزد، استفاده از مجموع ظرفیتها و پتانسیل استان در جهت رشد و شکوفایی آن و رفع مشکلات و تنگناهای مردم را از جمله مسائل مطروحه توسط نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: من هم در این دیدار از اقدامات موثر دولت در عرصهی داخلی و سیاست خارجی انتصاب و انتخاب مسئولین کاردان متعهد و متخصص تقدیر کردم و گفتم که عمدهترین ثمره دولت تاکنون ایجاد آرامش در جامعه و تقویت حس امید به آینده در مردم و افزایش اعتماد مردم به حاکمیت بوده که ان شاء الله تداوم آن ثمرات گستردهای در عرصهی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی خواهد داشت و موجب رشد و توسعه و تعالی کشور و رفع دغدغهها و تنگناهای مردم خواهد شد.

نمایندهی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای مادی و معنوی استان یزد، اشاره کردم که استفاده از مجموع ظرفیتها و موقعیتها باعث رفع مشکلات و تنگناهای مردم خواهد شد. همچنین گفتم که فرایند صنعتی شدن یزد ، کمبود آب، دغدغههای محیط زیست، کشاورزی و کمبود بودجه استانی مهمترین دغدغههای مسئولان و مردم است که راهکار حل این مشکلات در گرو اهتمام جدی دولت و باور داشتن به توانمندیهای مردم استان خواهد بود تا زمینهای فراهم شود که از مجموعه پتانسیلها استفاده شود.

تابش ادامه داد: در این دیدار همچنین گفته شد که ما کمتر سعی داریم از دولت بودجه بخواهیم بلکه تقاضایمان این است که دولت با سعهی صدر اختیاراتی را بدهد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیتها نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

تابش ادامه داد: من همچنین گفتم که دولت باید خود را از قید و بند بروکراسی فلج کننده حاکم بردستگاه اداری برهاند که در این صورت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نمایندهی مردم اردکان در پایان گفت: من همچنین گفتم که حیات استان یزد به دلیل کم آبی در معرض تهدید است و این موضوع میتواند یزد را که نماد هویت فاخر ایرانی و اسلامی است با خطر مواجه کند.